trött på sjukdomar

ligger i soffan just nu och kände för att blogga lite,det finns inte så mycket att blogga om eftersom jag har legat hemma i snart 3 veckor och varit sjuk. Det känns som om  jag har haft alla sjukdomar som går nu,fast det är låååångt ifrån.
 
Allt började efter att vi flyttat,jag bor nu i isaksdal och har gjort snart tre veckor.Många undrar om det är skönt att bo i stan nu men jag har ingen aning för jag har bara legat inne,jag har varit ute 5-6 ggr men det är för att jag måste ta mig till sjukhuset..Känns som om jag bott där,har varit där hur mycket som hest.
Iallafall, vi hade flyttat in alla grejer i lägenheten. Jag sov här fredag-lördag på lördagen började jag känna en kontig smärta i halsen. Det gick över mot kvällen,men kom tillbaka på söndagen fast då ännu värre.
 
Sen blev allt värre,jag blev bara sjukare och sjukare,febern steg lungorna gjorde ont,hostan var extrem..
Vi va på sjukhuset 2 gånger,innan dom fíck fram att det var lunginflammation jag hade.. hade legat sjuk c.a en och en halv vecka innan jag fick reda på de.
 
Fick ett pencilin,åt det i 5 dagar,inget hände. Jag fick ett nytt och det blev bättre,men fortfarande inte helt pigg. Fast jag har några dagar kvar på "kuren". Allt kändes helt okej i lördags så jag sov hos fer,på söndagen började jag få som en extrem träningvärk i vänster sida av ryggen,men brydde mig inte om de eftersom jag haft så hela tiden när jag var sjuk.sen gick vi hem till roope jag hade fortfarade ont,vi drack tea och åt kladdkaka hihi,allt var som tidigare,sen skulle vi hem till mig för att sova och påvägen hem hostade jag till och jag hörde som ett knäck eller något i ryggen och jag börja storböla,den smärta har jag aldrig upplevt,jag kunde knappt gå,jag kunde endast ligga helt stilla. Då kom det fram till att jag antingen hostat sönder ett revben eller en muskel..var på sjukhuset på måndagen,dom skickade mig akut upp till lungröngten(stavning) och det gick bra. var på sjukhuset igår och tog ´ännu fler prover.. då fick jag reda på att de blivit relativt bättre och ja kommer snart bli frisk. fick svar på röngten också,det är högra lungan som har inflammation,men det blir snart bra fast det kan ta flera veckor..
 
ska försöka ta mig till skolan på fredag eller måndag,vi får se hur jag mår.

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :